Štvrtina Slovákov pri výbere banky nerozmýšľa a siaha po prvej ponuke

24.07.2012 Bratislava

Bratislava 23. júla (TASR) - Pri výbere bežného účtu siahne po prvej ponuke 26 % Slovákov. Ukázal to Eurobarometer zameraný okrem iného aj na správanie spotrebiteľov, ktorí si založili účet počas posledných 5 rokov. "Pri výbere bežného účtu ponuky viacerých bánk zvažuje až 68 % Slovákov," informovala Poštová banka.

V porovnaní s krajinami Vyšehradskej štvorky (V4) patria Slováci medzi viac uvážlivých spotrebiteľov. Pri výbere bežného podnikajú prieskum trhu takmer dve tretiny Čechov, no len viac ako polovica Maďarov a Poliakov. "V Európskej únii ako takej je situácia iná a viac ako polovica klientov či už z pohodlnosti alebo nevedomosti pri zakladaní bežného účtu siaha po prvej ponuke," uviedla spoločnosť.

Pri výbere spotrebiteľského úveru porovnáva konkurenčné ponuky 66 % slovenských spotrebiteľov. Naproti tomu len 58 % Čechov, 53 % Poliakov a 51 % Maďarov. Priemer Európskej únie je na úrovni 57 %.

Z porovnávaných produktov venujú Slováci najviac pozornosti pri výbere životnému poisteniu. Podľa prieskumu sa 85 % Slovákov pri výbere vhodného produktu pozerá na viacero alternatív. Bez porovnania konkurenčných ponúk si životné poistenie zakladá necelá osmina Slovákov.
 

Vyberte región